Autobedrijf Hylkema Peugeot: beleef het bij ons!

‘Wij willen onze klanten bij de aanschaf van een Peugeot het Hylkema gevoel laten beleven’, vertelt Jan Hylkema van Autobedrijf Hylkema. Het bedrijf heeft vier vestigingen: in Heerenveen, Drachten, Sneek en  Emmeloord.  Jan Hylkema doet voor alle 4 vestigingen de Marketing. De naam ‘Hylkema’ moet dynamischer worden’, gaat Jan Hylkema verder.’We willen ons onderscheiden van de rest en Peugeot is toch ook een automerk met een uitgesproken stijl en rijbeleving. Daarom hebben we vanaf begin 2009 een langlopende reclamecampagne opgezet en hebben we 15 demonstratie auto’s ingezet als zogenaamde ‘beleefauto’s.  

Er is een nieuwe startsite gemaakt, www.hylkema.nl die als ondersteuning werkt op bestaande  website www.hylkema.peugeot.nl  Deze site is dynamischer en geeft het ‘beleef Hylkema’ gevoel weer. Hier zijn ook onze TV  en actie commercials  te zien die ook op Omrop Fryslan en TV Flevoland uitgezonden worden. Tevens is er in augustus bill-boarding gedaan bij het skûtsjejournaal en wordt deze bill-boarding nu één keer in 2 weken gedaan bij het sportprogramma Boppeslach, dit betekent dat de programma’s mede mogelijk gemaakt zijn door Hylkema en als zodanig worden geuit.  De rode draad die door de campagne loopt is steeds de slogan ‘beleef het bij Hylkema’. In de showrooms van de bedrijven komt de kreet ‘beleef het bij ons’ overduidelijk terug. De ruiten van het pand laten onder meer een groep enthousiaste zwaaiende mensen zien en door de showroom heen staan manshoge figuren met daarop de personen uit onze TV spot. ‘We willen het beleven overal laten terugkomen’, vervolgt Hylkema. Deze manshoge figuren zijn de hoofdpersonen uit onze TV commercial. En Omrôp Fryslân is toch de best bekeken regionale zender van Nederland, aldus Hylkema. ‘Zo zijn we zeker van een groot bereik in ons verkoopgebied’, gaat Hylkema verder. ‘Mensen lezen een advertentie, rijden langs onze bedrijven, zien een beleefauto rijden, kijken op internet of zien één van onze TV-spots. Dat moet de nieuwsgierigheid aanwakkeren om een kijkje te nemen in één van onze vestigingen en een proefrit te maken in één van onze ‘beleefauto’s’

Omdat ze in de showrooms ook de hoofdpersonen uit de reclamespots op de boards aantreffen, is dat weer een stukje herkenning, dit gecombineerd met een uitstekende dienstverlening hopen we dat de mensen zo enthousiast worden, dat ze uiteindelijk tot de aankoop van een Peugeot overgaan. We willen daar  mee  bereiken dat nieuwe klanten weer terugkomen, niet alleen omdat ze tevreden over ons zijn, maar ook omdat ze het bij ons naar hun zin hebben gehad’, aldus Hylkema. Hij vervolgt: ‘We proberen het onze klanten op alle mogelijke manieren naar de zin te maken. Zo hebben we ook een systeem voor mail. Dagelijks gaat er nuttige mail naar onze klanten toe. Dat kan commerciële informatie zijn  maar ook een attendering op de APK keuring, onze klanten kunnen zelf kiezen welke informatie ze per mail wil ontvangen.  Ook het ‘beleven’ van Autobedrijf Hylkema komt hierin weer terug’.